Наблюдателят не е невинен, или как да се прекъсне тормозът в училище

Препечатваме тази статия от „Детски Дневник„   Насилникът, жертвата и (не толкова невинният) наблюдател са три роли в трагедия, която често се разиграва вкъщи, в училище, на детската площадка, на улицата, на работното място. Какво е и какво не е тормозът в училище? Как да го разпознаем? Какви са признаците, че детето ни е жертва,…

Details

Проблемните деца – грижа на всички и на никого

Автор: Искра Ценкова, вестник „Сега“ Статията е публикувана във вестник „Сега“ на 22 август 2017 г.   Откакто Борис се е родил (името на момчето е сменено), всички грижи лежат на ръцете на баба му. Възрастната жена обаче вече е вдигнала ръце от деветгодишния си внук. Родителите му са разведени, пръснали са се по света.…

Details

Наръчник за деца „Важният си ТИ“

Всеки млад човек, изпаднал в трудна ситуация, която би могъл да определи като конфликт със закона, се чувства напълно объркан и в главата му напират десетки въпроси, на които няма отговор. Ако ти си този човек, със сигурност също се питаш много неща, свързани със ситуацията, в която си попаднал. В този наръчник ще се опитаме: • да ти…

Details

Насоки за подкрепа на жертви на домашно насилие и насилие, основано на пола

Представяме ви „Модел за подкрепа на жертвите на насилие“, който обединява практически съвети и насоки за работа, предназначени за професионалисти, работещи с жертви на домашно насилие и насилие, основано на пола. „Модел за подкрепа на жертвите на насилие“ е създаден от Фондация „Партньори – България“, Център за изследване на демокрацията и Академията по правата на…

Details

Наръчник за учители „Класна стая без тормоз“

Училището играе важна роля в детското ежедневие и се очаква, наред с учебните предмети, да учи децата да преодоляват неприятните чувства и преживявания, да се справят с агресията и тормоза. Училището несъмнено е ключ към когнитивното развитие и психичното и емоционалното здраве на учениците. Именно затова Асоциация „Анимус“ създаде Наръчникът за учители „Класна стая без тормоз“,…

Details

Въпросите, чиито отговори трябва да знае всяко дете

Направете този малък тест с хлапетата си, за да проверите дали знаят как да реагират при опасни ситуации. Въпросите, на които не могат да отговорят, можете да им разясните и след време да ги попитате отново. Направете го и с по-големите деца. По-добре да им досадим, отколкото да пропуснем нещо важно. Ето и въпросите, a…

Details

Заработиха четири Центъра за права на децата в страната

Четирите центъра в страната – в София, Враца, Русе и Пазарджик, планирани като част от проекта „Развиване на Центрове за права на децата в конфликт и в контакт със закона”, вече работят. Проектът се изпълнява от Национална мрежа за децата с подкрепата на фондация „Велукс”, Дания. Негова основна цел, освен изграждането на Центрове, е пилотиране на услуги,…

Details

Образователната игра „ПраВодач“ повишава правната култура на децата

Наскоро бе представена първата по рода си образователна интерактивна игра, наречена ПраВодач. Тя е насочена към повишаване на правната култура на децата. Приложението запознава подрастващите с най-важните институции в държавата, с правата и отговорностите съгласно Конвенцията на ООН за правата на детето и ще го подготви да бъде образован и активен гражданин. Какво прави президентът? Как се приема…

Details

Национална мрежа за децата участва в работна група, посветена на превенция на насилието

На 27 септември в Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) се проведе заседание на работна група „Превенция на насилието и злоупотребата с деца“. Целта на срещата бе да бъде обсъдено ефективното изпълнение на заложените мерки и дейности в утвърдения План за действие до края на 2017 г. за изпълнение на Националната програма за превенция…

Details

Екипите от Центровете за права на децата преминаха през обучение за модела на семейно груповата конференция

На 18 и 19 септември 2017 г. екипите от четирите Центъра за права на децата в Русе, София, Враца и Пазарджик участваха в обучение на тема „Семейно-групова конференция – успешна практика за работа с деца и младежи в риск и техните семейства“. Семейната групова конференция представлява процес за решаване на проблемни ситуации, като целта  е…

Details